«I sjakkspillet på vår skole var det ikke nødvendigvis de faglig sterkeste som presterte best. Sjakk hadde en svært positiv effekt på elever som kanskje til daglig strever mer i de tradisjonelle skolefag. Selvtilliten for mange barn ble hevet mange hakk.»

Tegneserieaktig tegning av en løper-sjakkbrikke. Den er beige og har grønn genser med lyseblått mønster på seg. Den står med armene på hver siden, og smiler bestemt og ser litt til høyre.
Tegneserieaktig figur av sjakkbrikken løper. Den er lysebrun, har lys turkis genser med grønne kanter, grønn caps og brun hestehale. Den har høyre hånd på haka og venstre hånd på venstre hofte, og ser ettertenksomt og lurt ut i luften mot venstre.
To tegneseriaktige løpere som holder ene armen kameratslig rundt hverandre. Figuren til venstre er beige og har grønn langhalset genser og smiler bredt. Figuren til høyre er brun i fargen, har lyseblå genser og grønn caps. Figuren holder et sjakkbrett under ene armen.

«Lærerne sier at elever som vanligvis synes at det meste er kjedelig, kommer og spør om å få spille sjakk i timene og i fritida.»

Fant du det du lette etter?
Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.